لیست اختراعات روح اله صادقيان فردبروجني


ثبت :
از
تا
اظهارنامه :
از
تا

بازنشانی
تعداد موارد یافت شده: 4
تاریخ اظهارنامه: 1397/10/23
تاریخ ثبت: 1398/02/28
خلاصه اختراع:

در اين طرح دستگاهي با مدل هاي اتوماتيك و نيم اتوماتيك (خانگي) و معمولي توليد نماييم كه در نوع دستگاه اتوماتيك رابه صورت اتوماتيك انجام دهد واين دستگاه را به صورت هاي مختلف براي مصارف مختلف بسازيم به طور مثال براي مصرف داخل بيمارستانها يا منازل طراحي نمود . در نمونه صنعتي يابيمارستاني از يك دستگاه از دو مخزن اصلي به همراه چند شيركه برقي و يك سيستم برودتي ويك پمپ خلا كه توسط چند لوله با هم شبكه شده و يك سيستم كنترل كه به شير ها و ...دستور مي دهد و كه در دستگاه برنامه ريزي شده است در زمان مشخص شير برقي خروجي باز شده از مخزن يك باز شده واجازه عبور شير به مخزن دوم راه يافته تا به دماي نرمال برسد را به مقداري كه ما مشخص نموده ازمخزن دوم توسط لوله گاواژبه بدن نوزاد انتقال پيدا مي كند مي دهد . ونمونه خانگي آن به اين صورت است كه متشكل شده از يك مخزن كه به صورت درجه بندي مي باشد كه اين مخزن را ميتوان به صورت يك تكه (تك مخزن) فقط براي شير يا داراي دو مخزن باشد يكي مخزن داخلي براي شير ومخزن بيروني براي قرار دادن چند تكه يخ براي سرد نگه داشتن شير ساخت به صورتي كه اين دو مخزن باهم راه نداشته باشند (جلو گيري از مختلط شدن ) وفقط تبادل سطحي دما داشته باشند به صورت سطح به سطح. . در مدل معمولي كه متشكل از يك پايه ويك رابط شيشه كه مخزن شيرتوسط رابط به تخت نسب مي شود يا توسط پايه كنار نوزاد نسب مي شود و مخزن كه مانند شيشه شير معمولي بوده كه سر ديگر لوله گاواژ وصل مي شودو توسط قلاب به پايه نسب مي شودكه اين مخزن داراي بند بوده كه اين سيستم چهار كاربرد دارد 1-شير را داخل مخزن ريخته و توسط لوله گاواژ به معده نوزاد انتقال پيدا مي كند2-در زماني كه كودك شير مي خورد مادر شيشه را گردن خود مي اندازد و لوله را با چسب به سينه مادر مي چسباند و گودك در زمان مك زدن كنار لب وارد دهان شده و در زمان مك زدن نوزاد شير كمكي با شيرمادر وارد دهن نوزاد مي شود3-سر لوله يك پستانك نسب نموده ومخزن شيررا پر مي كنيم و نوزاد پستانك را داخل دهن گذاشته و با مك زدن نوزاد شير وارد دهن نوزاد ميشود4-مخزن را از پايه جدا كرده و مانند شيشه شير معمولي استفاده مي 2- در اين طرح دستگاهي با مدل هاي اتوماتيك و نيم اتوماتيك (خانگي) و معمولي توليد نماييم كه در نوع دستگاه اتوماتيك رابه صورت اتوماتيك انجام دهد.

تاریخ اظهارنامه: 1390/06/16
مالک/مالکان: حسن غفوي وزنه
تاریخ ثبت: 1391/03/27
خلاصه اختراع:

با اضافه كردن يك گير بكس دو سرعته يعني يكي از دنده ها به صورت مستقيم و يكي به صورت اور درايو به شافت خروجي گير بكس به صورت يك رابط بين شفت و ديفرانسيل قرار مي گيرد كه اين گير بكس توسط چهار پايه منجيدي به اتاق و شاسي كوبل شده است و ماهك تغير دنده توسط چند رابط به داخل اتاق هدايت شده است كه به راننده امكان تعويض دنده در هنگام سنگين بودن ماشين ( همراه داشتن بار يا مسافر ) و يا در هنگام سبك بودن ماشين ( بدون همراه داشتن بار يا مسافر ) ما با دو سرعته نمودن خودرو در هنگام سبك بودن خودرو ميتوانيم با دور پايين موتور و گشتاوري پايين با شتابي بالا خودرو را به حركت در آوريم و در ادامه حركت هم به همين گونه مي باشد و با اين كار در موقع سبك بودن خودرو مصرف سوخت كاهش يافته و راندمان حجمي بالا رفته و روغن كاري موتور بهتر مي شود . و در آزمايش هاي انجام شده مصرف سوخت خودرو را در شهر حدود 13/2%كاهش داده و همين آزمايش در جاده مصرف سوخت را حدود ۲۰٪ كاهش داده است و شتاب خودرو را بالا تر برده و عمر مفيد موتور را بالا مي برد .

تاریخ اظهارنامه: 1390/12/01
تاریخ ثبت: 1390/12/01
خلاصه اختراع:

خلاصه طرح درطرح دوسرعته نمودن خودرو ازيك گيربكس جديد باطراحي جديد استفاده نموده ايم كه بااين كار نسبت داده ها از دنده يك تا دنده اخر نسبت دنده ها بنا به نياز خودرو (در حال حمل بار با مسافر يا بدون بار با مسافر) تغيير مي كند كه اين گيربكس ....قبلي به اين شكل طراحي شده است كه يك مجموعه اوردراپور درورودي گيربكس قبلي وصل مي شود كه بر روي شافت زيري بين دودنده (دنده چهار و اوردرايو )قرار مي گيرد كه درزماني كهخودرو درحالت سنگين مي باشد (درحال حمل بار ومسافر)نيرو به همان دنده قبلي يعني ... اكثر خودروها دنده چهار مي باشد وارده وبه دنده هاي ديگر رفته وعمل تبديل وانتقال توان راانجام مي دهند واين گيربكس هيچ كار خواصي انجام نمي دهد ولي درزماني كه خودرو درحالت سبك (بدون بار يا مسافر )قرار دارد نيروي ورودي توسط كشويي شافت زير ببين دودنده (چهار واوردرايو )با نسبت اوردرايو كه اين نسبت را مقدار تغيير درسنگين وسبك شدن خودرو مشخص مي كند به شتافت زير گيربكس وترد مي شودوهمه دنده ها رااز دنده يك تا داده اخر با نسبت اوردرايو تر نيرو راانتقال مي دهد كه باعث مي شود قدرت شافت خروجي گيربكس كمتر ودور ان بيشتر شود كه بااين گيربكس كمتر ودور آن بشتر شود كه بااين ---مي توان با دور موتور ثابت واين گيربكس جديد درحالت اوردرايو سرعت وشتاب بيشتر را تامين كرد وبا سرعت ثابت خروجي گيربكس درحالت اوردرايوي توان درموتور راپايين اورد ودرنتيجه مصرف سوخت را كاهش دهيم

تاریخ اظهارنامه: 1393/06/15
تاریخ ثبت: 1394/07/27
خلاصه اختراع:

در سيستم طراحي و مديريت نمودن شبكه ي روشنايي معابر عمومي و خصوصي به صورتي كه در ساعاتي از شب تعدادي از لامپ ها را خاموش نموده تا در مصرف برق صرفه جويي نمود به اين گونه مي باشد كه ما مي توانيم در چند نوبت چراغ ها را خاموش روشن و خاموش كنيم ولي در نمونه ي ساده تر كه ما يك مرحله خاموشي داريم به طور مثال در ساعاتي كه تردد كمتر است تعدادي از لامپ ها را خاموش مي نماييم تا در مصرف برق صرفه جويي شود ( به طور مثال 12 تا 6 صبح) اگر بخواهيم زمان خاموش شدن را تغيير دهيم با سيستمي كه امروزه معابر را برق رساني مي كند بايد دو كابل اضافه شود كه هزينه ي بالايي دارد يا به صورت بي سيم اين كار را كنترل نمود كه مشكلاتني همچون هزينه ي بالا و ... را در بر دارد ولي بهترين راه، راهي است كه ما در اين اختراع استفاده نموده ايم و اين لامپ ها را با روش جديد روشن و خاموش مي نماييم به اين شكل كه ما قبل از هر لامپ يك رله ي حساس به يكي از پارامترها )VWI( مي گذاريم به طور مثال ولتاژ يعني اين رله در ولتاژ زير 200 ولت قطع مي كند و به محض اينكه ولتاژ مدار به زير 200 ولت رسيد لامپ را خاموش مي نمايد. در نتيجه ما شبكه ي اصلي كابل تير ها را در ساعت مشخصي به زير اين ولتاژ مي رسانيم و در نتيجه تمام لامپ هايي كه در سر راه آن ها رله قرار دارد قطع مي شوند و در نتيجه تعدادي از لامپ ها خاموش مي شوند و در مصرف برق صرفه جويي مي نماييم البته مي توانيم به اين سيم در قسمت لامپ ها يك لامپ LED هم اضافه نمود تا در زمان خاموش بودنلامپ اصلي اين لامپ هاي LED كم مصرف و كم نور روشن شوند.

موارد یافت شده: 4